سال نو مبارک

معلی بن خنیس روایت می کند که روز نوروزی به محضر امام صادق «ع» رسیدم، امام از من پرسید: آیا می دانی امروز چه روزی است؟ گفتم: فدایتان شوم، روزی است که ایرانیان آن را بزرگ می دارند و به یکدیگر هدیه می دهند. امام صادق «ع» فرمود: سوگند به خدا این بزرگداشت، علتی در زمانهای دور دارد که برای تو شرح می دهم تا بدانی.
ای معلی! روز نوروز، روزی است که خداوند از بندگانش پیمان گرفت که تنها او را بپرستند و شرک نورزند و به پیامبران و امامان و حجت هایشان ایمان بیاورند. این روز، اولین روزی است که در آن خورشید دمید و بادهای بارورکننده بر درختان وزید و گلها و شکوفه های زمین آفریده شد. این روز، روزی است که جبرئیل بر پیامبر نازل شد. نوروز، روزی است که پیامبر اکرم «ص» علی «ع» را بر دوش خود سوار کرد تا همچون ابراهیم «ع» بتهای عرب را درهم بکوبد و به زیر افکند. این روز، روزی است که برای بار دوم برای علی «ع» بیعت گرفته شد و در این روز، علی «ع» بر اهل نهروان پیروز شد. 

 نوروز، روزی است که قائم ما و صاحب امر ظهور می کند و در این روز، بر دجال چیره می شود و او را در کنار کوفه به دار می زند. هیچ نوروزی نمی رسد، مگر اینکه ما در آن منتظر فرج هستیم.

نظرات 3 + ارسال نظر
***** دوشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 15:13

امید است در بهار نو...هر نغمه ای که سروده می شود،هر گلی که می روید،هر بالی که پر می زند،هر قلبی که می تبد و هر دلی که عاشق می شود به کام تو باشد،که این تنها آرزوی من است. نوروزت پیروز آریایی

مجتبی چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:11 http://bgdahom.blogsky.com

سلام
مجتبی هستم، وبلاگی دارم با عنوان بشرویه - گتوند خوشحال می شم از این وبلاگ دیدن کنید. در ضمن علاقه مندم که باهم لینک بشیم و ما رو جز پیونداتون بیارید.http://bgdahom.blogsky.com
مجتبی

سلام دوست عزیز از محبتت ممنونم انشااله در قالب جدید وب تبادل لینک خواهیم داشت.
برقرار باشید

مهسا چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 14:36

سلام سال نو مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد