تصاویر / اینجا لس‌آنجلس نیست، عربستان است!!

تصاویر / اینجا لس‌آنجلس نیست، عربستان است!!

یکی از خبرگزاریهای امریکایی گزارشی از وضعیت کار زنان در عربستان سعودی تهیه کرده است.
این گزارش از یک شرکت خصوصی به نام روتانا که شرکتی چند رسانه است تهیه شده و روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفته است.
این گزارش را با هم می‌خوانیم:
وارد یک شرکت خصوصی چندرسانه ای می‌شوم، خانم هایی با آرایش، کفش های پاشنه بلند، کت و دامن و چهره هایی که سعی می‌کنند آنرا باجذابیت بیشتر به نمایش بگذارند در کنار مردان در حال کار کردن هستند، همه چیز نشان از یک شرکت بین المللی دارد، اما اینجا نیویورک یا لندن نیست، اینجا شرکت روتانا در ریاض است، پایتخت عربستان سعودی ! جایی که حجاب سختگیرانه های برای زنان اعمال می‌شود و تنها چیزی که زنان می‌توانند به نمایش بگذارند چشمانشان است!
البته این عدم رعایت حجاب تنها چیزی نیست که بیننده را به تعجب وامی‌دارد، مهمتر از آن کار کردن زنان و مردان سعودی در کنار هم و دوشادوش یکدیگر است.

بهر حال در کشوری که زنان حق رانندگی نداشته و نمی‌توانند تنها به خرید بروند، وجود چنین شرکتهایی جالب و عجیب است.




زنان عربستانی توانسته اند در مرحله ی اول به بیمارستانها راه پیدا کنند، بیمارستانهای خوب در شهرهایی مانند ریاض و جده از دکتر زن استفاده می‌کنند و حتی در برخی از آنها زنان مسئولیت نیز دارند.


 


 


هر چند در عربستان سعودی هنگام نماز کار تعطیل می‌شود، اما در شرکت روتانا این قانون وجود ندارد و هرکس بخواهد نماز می‌خواند و هر کس نخواهد نمی‌خواند!


سلطانا الرویلی، مدیر منابع انسانی شرکت روتانا در یک جلسه ی مختلط!


کارت زدن در پایان روز کاری / در اینجا روابط خانمها و آقایان آزادتر و راحت تر از بیرون است، این را می‌توانید از چهره ی این آقا بخوانید!


کارمندان زن شرکت روتانا در آسانسور حجاب خود را به حالت اولیه بر می‌گردانند تا در خارج از شرکت مشکلی برایشان پیش نیاید.


دانه ابو احمد، مدیر منابع اطلاعاتی شرکت روتانا در یک جلسه خصوصی با همکاران مرد خود در مورد مسائل شرکت صحبت می‌کند.


اینجا سالن پذیرش شرکت روتانا است، هر چند خانمها برای کار کردن باید از پدر یا همسر خود اجازه بگیرند، اما برای حجاب محدودیتی در این شرکت وجود ندارد.


عربستان سعودی به عنوان یکی از کشورهای مسلمان نشین دنیا شناخته شده است هرچند موج وهابیت آن را احاطه کرده است اما اخیرا رفتارهای ضد و نقیض بسیاری در حوزه زنان از این کشور گزارش می‌شود از جمله بحث دائمی منع رانندگی زنان که بارها موجب سوئ استفاده کشورهای معاند و توهین به اسلام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد