فوت یک دانشجوی دختر26 ساله درخوابگاه دانشگاه امیرکبیر+علت فوت

فوت یک دانشجوی دختر26 ساله درخوابگاه دانشگاه امیرکبیر+علت فوت


فوت یک دانشجوی دختر26 ساله درخوابگاه دانشگاه امیرکبیر


نظریه اولیه کارشناسان این بوده که این دانشجو در حین استحمام و بر اثر استنشاق گاز اسید که از چاه فاضلاب منتشر شده دچار گازگرفتگی شده و فوت کرده است.

یک دانشجوی دختر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امروز در یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه فوت کرد.

به گزارش فارس،‌ (آمنه-ز) دانشجوی 26 ساله دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در مقطع کارشناسی و در رشته پلیمر و رنگ در این دانشگاه مشغول تحصیل بود، پیش از ظهر امروز در خوابگاه شهید مرادی واقع در خیابان رشت دانشگاه صنعتی امیرکبیر فوت کرد.

این دانشجو در حین استحمام بی‌هوش و توسط دانشجویان در ساعت 12:45 به بیمارستان فیروزگر منتقل می‌شود و در نهایت تلاش پزشکان به نتیجه‌ای نرسیده و این دانشجو در ساعت 13:55 فوت کرد.

نظریه اولیه کارشناسان این بوده که این دانشجو در حین استحمام و بر اثر استنشاق گاز اسید که از چاه فاضلاب منتشر شده دچار گازگرفتگی شده و فوت کرده است.

تکمیلی

علت فوت دانشجوی دختر دانشگاه امیرکبیر
دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پی فوت یک دانشجوی کارشناسی ارشد نوبت دوم پلیمر در حمام یکی از خوابگاه‌های دانشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه دانشگاه آمده است: «آمنه زنگنه» دانشجوی 89 کارشناسی ارشد نوبت دوم پلیمر که بنا به درخواست خود و با احراز شرایط شورای اسکان معاونت دانشجویی از تاریخ 10مهر ماه سال جاری در سوئیت 42 خوابگاه شهید مرادی اسکان داده شده بودند، قبل از ظهر روز دوشنبه 11 مهر جاری در حمام خوابگاه مصدوم شده‌اند که پس از اطلاع بلافاصله با انجام کلیه عملیات احیاء توسط پزشکان بهداری دانشگاه، توسط اورژانس 115 تهران به بیمارستان فیروزگر منتقل شد.

در ادامه این اطلاعیه با ابراز تاسف از اینکه عملیات امداد و نجات این مصدوم میسر نشده و وی فوت کرد، تصریح شده: در حال حاضر کلیه پیگیری‌های قانونی و حقوق ممکن برای تشخیص علت و چگونگی حادثه به عمل آمده و موضوع توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است که به محض مشخص شدن نظریه کارشناسی سازمان پزشکی قانونی، به استحضار خواهد رسید.

دبیر شورای صنفی دانشگاه: دانشجو در نمازخانه خوابگاه اسکان داشته است

مهدور دبیر شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فوت دانشجوی کارشناسی ارشد رشته پلیمر گفت: به دلیل پذیرش بیش از ظرفیت دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و پاسخگو نبودن امکانات دانشگاه برای اسکان دانشجویان این اتفاق رخ داده است.

وی با بیان اینکه امسال بسیاری از دانشجویان در نمازخانه اسکان داده شدند، افزود: دانشجویانی که در نمازخانه اسکان داده شده‌اند حمامی ندارند و از حمام کارکنان دانشگاه استفاده می‌کنند که این حمام هم خراب بود زیرا پیش از این برروی درب حمام اطلاعیه خرابی نصب شده بوده که پس از مدتی توسط خود دانشگاه اطلاعیه مذکور برداشته شد.

وی ادامه داد: دانشجوی مرحوم بی‌خبر از خرابی حمام در حالی وارد حمام شده بود که مسئولان خوابگاه بدون اعلام عمومی برای بازشدن گرفتگی لوله‌ و چاهای فاضلاب‌ حمام‌ها، اسید به داخل لوله‌ها ریخته‌ بودند که وقتی آب روی آن ریخته شده گاز تولید کرده و موجب بی‌هوشی و گازگرفتگی دانشجو شده است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر ادامه می‌دهد: پس از چهار ساعت وقتی فقط صدای آب از حمام آمده است درب آنجا را باز کرده و متوجه شدند که دانشجوی مذکور در آنجا افتاده است. اگر آن دانشجو را سریع به یک بیمارستان منتقل می‌کردند شاید وی نمی‌مرد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتقاد از عملکرد معاونت دانشجویی دانشگاه گفت: بارها دانشجویان نسبت به عملکرد معاونت انتقاد داشته ولی پاسخی نگرفته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد