فیلم و عکس مستهجن ببینم اعمال و نمازم پذیرفته می‌شود؟

فیلم و عکس مستهجن ببینم اعمال و نمازم پذیرفته می‌شود؟


82594_فیلم و عکس مستهجن ببینم اعمال و نمازم پذیرفته می‌شود؟


نگاه به فیلم‌ها و عکس‌های مبتذل از جهت فقهی حرام و گناه است؛ زیرا این گونه عکس ها و فیلم‌ها هم به روح و روان انسان آسیب می‌رساند.

یا فیلم‌ها و عکس‌های غیر مجاز باعث قبول نشدن اعمال و نمازها می شود؟


نماز از یک سو تکلیف الهی و انجام وظیفه بندگی و سپاسگزاری از نعمت های بی کران مادی و معنوی است و از سویی دیگر دارای آثار عالی روحی و جسمی، و معنوی و مادی است. یکی از آثار معنوی نماز کامل این است که نماز سبب حفظ آبروی نماز گزار و پوشش عیب ها و مستور ماندن گناهان وی در نزد دیگران می‌شود و در واقع کفاره گناهان به شمار می‌آید. چنان که در روایت آمده است: «أَنَّ الصَّلَاةَ سِتْرٌ وَ کَفَّارَةٌ لِلذُّنُوب‏؛ (1) همانا نماز پوشش و کفاره گناهان است».

اما گناه و معصیت و نگاه به فیلم ها و عکس‌های مبتذل، باعث می‌شود که نمازگزار از دستیابی به آثار نماز محروم باشد. پس گناه و معصیت و نگاه به فیلم ها و عکس های مبتذل اگر چه موجب باطل شدن نماز نمی شود ( یعنی چنین اشخاصی با خواندن نماز وظیفه بندگی خود را در مورد نماز انجام داده اند )، اما چه بسا که نماز چنین افرادی سبب رشد و تکامل معنوی آنان نمی‌گردد و فاقد آثار عالی اشاره شده است.

نکته دیگر این که:
نگاه به فیلم‌ها و عکس‌های مبتذل از جهت فقهی حرام و گناه است؛ زیرا این گونه عکس ها و فیلم‌ها هم به روح و روان انسان آسیب می‌رساند و هم دین و ایمان و معنویت انسان را در معرض تخریب و نابودی قرار می‌دهد؛ بنا بر این هم برای دنیای انسان و هم برای آخرت انسان نابودی و تهدید به ارمغان دارد. انسان را از رسیدن به اهداف والای زندگی و نایل شدن به خوشبختی و سعادت باز می دارد، و توفیق بندگی خدا و شرکت در کارهای مفید فردی و اجتماعی را از وی سلب می کند، و او را به سنگدلی و قساوت قلب گرفتار می سازد. با در معرض خطر قرار دادن قلب و درون آدمی و ایمان و اعتقاد و باور انسان ها، تباهی و عذاب آخرت را برای انسان فراهم می آورد.

اگر خدای نکرده کسی به این گناه آلوده است راه نجات و خلاصی از آن توبه و استغفار است. جای خوشبختی است که خداوند متعال راه توبه و برگشت را به روی انسان‌ها گشوده است .

پس می‌توانیم با توبه و استغفار، گناهان گذشته خود را جبران کنیم. و پس از توبه و انابه به درگاه خدا دیگر بار راه تقوا و عبادت را پیش گیریم. به این جهت قرآن مجید و روایات اهل بیت (ع) مردم را به توبه دعوت و تشویق نموده‌اند.

خداوند در قرآن فرموده است: «قُلْ یا عِبَادِی الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَی أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ؛ (2) بگو ای بندگان من که بر خویشتن زیاده‏روی روا داشته‏اید، از رحمت ‏خدا نومید مشوید در حقیقت ‏خدا همه گناهان را می‌‏آمرزد که او خود آمرزنده مهربان است».

پی‌نوشت‌ها:
1. الشیخ الصدوق، الفقیه (من لایحضره الفقیه)، الناشر: مؤسسه النشر الاسلامی، قم، سنه النشر/1413 ه. ق، ج 3، ص 38 .
2. زمر (39) آیه‌53.


برنا

نظرات 3 + ارسال نظر
site01 پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 15:24 http://www.site01.2fa.ir

۵۵۱۳۱۵۴۷۷۲گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.site01.2fa.ir

نازنین جمعه 29 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 17:08

متاسفانه این فیلم وعکسا امروزه جذاب ترین سرگرمی وتیتر توی اینترنت شده غافل ازینکه مخرب ترین سرگرمی برای اعصاب و روانه ....اگه میشه این جور مطالب رو به شکل جذاب تری بذارین تاهمه بخونن..ممنون

علی عینی

ندا جمعه 29 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 17:47

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااام بالاخره پس از ماه ها بی خبری نداجون برگشت. این خاندان جاوید که معرفت ندارن سراغی از ما بگیرن. اقا.... به همه بشرویه ای ها بگویید کلمه بشرویه رو به سامانه 300099905 پیامک کنند تا بشرویه درابانماه بعنوان دیدنی ترین نقطه ایران شناخته بشه. شما که کرج هستی گوشی موبایل همه کرجی ها رو جمع کن و باهاش پیامک بده که بشرویه در ماهنامه ایران شناسی و ایران گردی سرزمین من وابسته به موسسه همشهری شناخته بشه. خوش باشید واهورایی

درووووووود خدمت خانم ندااااا
خوش اومدی جویای احوالات بودیمممم . خوشحالم که بسلامت هستی
ما که اس دادیم به همه هم توصیه میکنیم اس ام اس بدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد