خانم های مراقب باشید ؛ 6 اشتباه رایج در فریز کردن غذاها

خانم های مراقب باشید ؛ 6 اشتباه رایج در فریز کردن غذاها


خانم های خانه دار مراقب باشید ، 6 اشتباه رایج در فریز کردن غذاها

زمانیکه مقدار زیادی سبزیجات و گوشت و غذا در فریزر قرار می دهید و پس از مدتی برای مصرف آن به سراغشان می روید می بینید که آنها بیشتر شبیه به مواد آزمایشی دانشمندان شده اند تا مواد غذایی که بتوانید آنها را بخورید ؛ من نیز دچار چنین مشکلی شدم اما بعد از آن به دنبال راه بهتری بودم تا غذاهایی که فریز می کنم پس از مدتی قابل خوردن باشد.نیک صالحی به شما چند روش ساده برای فریز کردن غذاها پیشنهاد می کند:

1:شما تمام غذاها را می توانید فریز کنید

این جمله درست است اما در واقع هر غذایی نباید داخل فریزر شما قرار داشته باشد. سبزیجات نرم و لطیفی مانند کاهو زمانیکه یخ زده شود خراب شده و خاصیت خود را از دست می دهد. سس های کرمی نیز به اصطلاح "بریده" شده و غیر قابل استفاده می شود.حتی قهوه هم نباید در فریزر گذاشته شود. مخصوصا قهوه تیره .یکی دیگر از موادغذایی که نباید در فریزر نگهداری شود تخم مرغ است ؛

2:غذاها برای مدت نامحدود می توانند داخل فریزر نگهداری شوند

این سخن صحیح است اما می توان گفت درست است که بعضی از غذاها را میتوان برای مدت نامحدود در فریزر نگهداری کرد ، اما آنها قطعا کیفیت و خاصیت و حتی مزه خود را از دست می دهند .بعضی از این غذاها عبارتند از :

- انواع سوپ ، غذاهای آب پز : 2-3 ماه
- گوشت پخته: 2-3 ماه
- غذاهای استیکی ،برشته شده و یا چیپس پخته نشده: 4-12 ماه
- مرغ پخته شده: 4 ماه
- مرغ پخته نشده: 9-12 ماه
نگهداری مواد غذایی در فریزر بستگی به روشی دارد که شما بکار می برید. هوا و رطوبت دشمن غذاهای یخ زده است .


3:فریزر کردن تمام باکتری ها را می کشد.

غذاهای فریز شده باکتری ها را غیر فعال می کند اما به معنی آن نیست که آنها را از بین می برد. این سخن به معنی آن است که اگر غذای آلوده داخل فریزر قرار بگیرد ، به همان میزان مضر خواهد بود و باکتری های آن فقط غیر فعال می شوند. با داغ کردن دوباره آن ، باکتری ها فعال شده و غذای شما سالم نخواهد بود.

4:ارزش غذایی مواد یخ زده کمتر از تازه است

در واقع ، برعکس این حرف می توان درست باشد .میوه ها و سبزیجات تازه ممکن است بیشتر از مواد تازه دیگر مضر باشد .اگر شما به ارزش غذایی که می خورید اهمیت می دهید، میوه و سبزیجات یخ زده بیشتر از مواد تازه خریداری شده بخورید ، شاید بعد از گذشت ماه ها ، مواد غذایی در میوه های یخ زده کم شود. اما ، برای اینکه تمام مواد غذایی داخل آنها از بین نرود ، آنها را بخارپز کرده یا بجوشانید.

5:غذاهایی یک بار یخ آن باز شده بدون اینکه پخته شود نمی تواند دوباره در فریزر نگهداری شود

غذایی که کمتر از 2 ساعت بیرون از فریزر قرار گرفته باشد میتواند بارها داغ شود . نکته اینجاست که باید دقت داشته باشید که این سخن در مورد غذای نپخته مصداق دارد ، مخصوصا گوشت ، برای مثال اگر گوشت نپخته بارها بیرون از فریزر قرار بگیرد و دوباره بیرون یخ آن باز شود خاصیت خود را به کلی از دست می دهد .بهترین راه برای نگهداری گوشت اینست که آن را کاملا تازه مصرف کنید.

6:می توانید غذاهای یخ زده خود را برای مدت طولانی در فریزر یا در یک جای سرد نگهداری کنید

" در " فریزر یکی از جاهایی است که مقدار از غذاها در آن قرار می گیرد ، اما لزوما بهترین جا برای نگهداری طولانی مدت غذا نیست. دمای نیز در فریزر هر زمان که در آن باز و بسته می شود تغییر می کند. ممکن است غذا بخ زده باقی بماند اما روند فریز شدن آن کند پیش می رود ،کریستال های یخی یا به اصطلاح برفک داخل فریزر ایجاد می شود ،هم چنین نیک صالحی توصیه می کند که برای جلوگیری از این اتفاق ، درجه فریزر را روی F بگذارید و موادی را در در فریزر بگذارید که می دانید زود به زود از آن استفاده می کنید. اما تا حد امکان کمتر در فریزر را بازو بسته کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد