واشنگتن تایمز: ابتذال اخلاقی در آمریکا

واشنگتن تایمز: ابتذال اخلاقی در آمریکا

  
 روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز یکشنبه 6 نوامبر (15 آبان) در مقاله ای مهم در مورد ابتذال اخلاقی شدید در آمریکا می نویسد:

ابتذال اخلاقی آمریکا

«آیا فرهنگ و اخلاق در آمریکا در سراشیبی سقوط است؟ آیا راهی که آمریکا پیش گرفته شیوه روم باستان است؟ در جواب چنین سؤالاتی باید گفت: بله و دلیل آن را به وضوح می‌توان دید.»
این قسمتی از آخرین کتاب خانم "لورا اینگراهام" [1] با عنوان "شور و شوق من" است که توانسته طرفداران زیادی در بین مردم آمریکا و رسانه‌ها پیدا کند. او یک سنت گرای متعصب است که از سنت، در برابر لیبرالیسم لجام گسیخته و مبتذل امریکا دفاع می‌کند و کتاب او نیز پیرامون همین موضوع است. در واقع می‌توان گفت کتاب او تنها آمار یا فرضیه‌های غیرمحسوس و یا تحلیل های جانبدارانه نیست بلکه متنی تند با رویکرد نقد اجتماعی از فرهنگ مبتذل "تمام جنسی" است که زندگی روزمره آمریکایی ها را احاطه کرده است.
خانم اینگراهام، حتی پیاده روی در خیابان را تجربه ای تلخ و دردناک می‌داند چرا که هر نقطه شهر، نشان از فرهنگ بربریت دارد. از جمله پوشش دختران نوجوان مثل فاحشه‌های خیابانی، موهای ژولیده و طرز پوشش پسران جوان، لباس‌های تنگ و دامن‌های کوتاه مادران که صورت‌هایشان را با جراحی پلاستیک تخریب کرده‌اند، پرسه زدن شهوت آلود دختران جوان در خیابان‌ها، آرایش‌های زننده و "تاتو"، آویختن اشیاء فلزی از دماغ و گوش و ابرو و ناف و زبان و...
خانم اینگراهام این وضعیت را نوعی القای شهوت‌رانی، نظم اجتماعی جدید با محوریت بی دینی و افول دین‌های الهی می‌داند. ایشان معتقد است باید تعریف جدیدی از فرهنگ ارائه شود، قرن‌هاست آمریکا به این نکته پی برده است که آنچه در سینما و تلویزیون و جامعه می‌بیند، با فرهنگ اخلاقی گذشته در تعارض است. مهارت‌های اجتماعی، آداب معاشرت، احترام به بزرگ‌ترها، رعایت ادب در گفتار، رفتارهایی منسوخ شده اند که دیگر شاهد آن ها نیستیم. طرز بیان انسان‌های امروز آمریکا بسیار مغرورانه و بی‌ادبانه شده است، کودکان لوس و خودخواه شده‌اند، احترامی برای بزرگ‌ترها و دیگران قائل نیستند و بیشتر در پی محصولات جدید" آی پد" یا "آی فون" [2] هستند.

در واقع نسل جدید آمریکا، نسلی خودخواه، بی‌رحم و اخلاق گریز است. می‌توان گفت آمریکا در حال اضمحلال و گسست فرهنگی است. از سال 1776 تاکنون که آزادی فردی و حکومت لیبرال را تجربه می‌کنیم در مقابل چشمان ما اخلاق و فرهنگ عمومی و خصوصی در آمریکا از بین رفته است. آیا این همان فرهنگ و اخلاق بود که گذشتگان آمریکایی برای آن می‌جنگیدند؟ آیا منظور آن ها از نسل برتر این بود؟ در حالی که ما همیشه "کیم کارداشیان" (مانکن) و امثال آن ها را به عنوان الگو معرفی می کنیم.
بنابراین تعجبی ندارد که آمریکا از دخالت در اروپا، کره و ویتنام و خونریزی درعراق و افغانستان دست نمی‌کشد. چرا مردم آمریکا به فرهنگ خودکشی و بربریت بیشتر تمایل دارند؟ در واقع آنچه خانم اینگراهام توصیف می‌کند، نتیجه تحول جنسی در دهه 1960 و پافشاری بر آزادی فردی و داشتن جامعه سکولار بود. حال که توانسته‌اند مؤلفه‌های فرهنگی آمریکا مانند رسانه‌های عمومی، دانشگاه‌ها، مدارس، هالیوود، تلویزیون و ... را در قبضه خود نگه دارند و حتی مراکز دینی را نیز تسخیر کنند، امروز آمریکا در دریای بدبختی و باتلاق ابتذال در حال غرق شدن است. به طوری که سقط جنین نزدیک به 50 میلیون کودک را از بین می‌برد و میلیون‌ها نفر به خاطر ابتلا به ایدز و سایر بیمار‌ی های مقاربتی می‌میرند. طلاق در حال افزایش است و بنیان خانواده از هم می‌پاشد. مصرف دارو، تجاوزهای جنسی و جرم و جنایت بیداد می‌کند. همجنس بازی، همتراز ازدواج تلقی می‌شود. حتی در بسیاری از مدارس از جمله در نیویورک، به کودکان 10 تا 11 سال روش‌های آمیزش را آموزش می‌دهند. خلاصه آمریکا در مسیر ابتذال و مرگ فرهنگی است و زندگی در آن از نظر اخلاقی- اجتماعی، امن نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد