و اکنون iPad HD وارد می‌شود!

و اکنون iPad HD وارد می‌شود!

شرکت اپل تبلت جدید و زیبای خود را رونمایی کرد! iPad HD تازه‌ترین سازه طراحان زبردست اپل دیشب و در خلال کنفرانس این شرکت رونمایی شد تا دوست‌داران این برند معتبر پس از مدت‌ها پرس‌وجو و کنکاش در شایعه‌ها و اطلاعات منتشر شده از سوی منابع مختلف، اکنون به‌طور رسمی با ویژگی‌های دستاورد جدید اپل آشنا شوند. اپل کنفرانس خود را با گزارشی از فعالیت‌ها و محصولات شرکت از جمله Apple TV و iOS آغاز کرد و سپس خبرسازترین محصول خود یعنی iPad HD را به روی صحنه آورد. پس مستقیم می‌رویم سر اصل مطلب!

:: نمایشگری به نام Retina یکی از جذاب‌ترین شایعه‌هایی که درباره iPad HD بر سر زبان‌ها افتاده بود و شاید بسیاری از هواداران محصولات اپل دوست داشتند واقعیت داشته‌باشد، بهره‌گیری این تبلت از نمایشگر شگفت‌انگیز Retina بود. خبر خوب اینکه این شایعه واقعیت داشت! نمایشگر 9,7 اینچی این تبلت با فناوری مدرن به‌کار رفته در Retina وضوحی برابر 2048 در 1536 پیکسل را فراروی‌تان قرار می‌دهد؛ وضوحی که تاکنون در هیچ تبلتی دیده نشده‌است. نتیجه؟ وقتی آی‌پد را روشن می‌کنید، گرافیک، متن، و آیکون‌های شفاف و واضح آن چشم را خیره می‌کند. شرکت اپل می‌گوید، جور دیگری هم می‌شود به قضیه نگاه کرد: با این تبلت در واقع یک تلویزیون HD 1080p دارید! نمایشگر Retina در هر اینچ 164 پیکسل دارد و در کل تعداد پیکسل‌های آن چهار برابر بیش از نمایشگر آی پد قبلی بود. ولی آیا چنین نمایشگری به یک موتور محرک قوی نیاز ندارد؟ البته که نیاز دارد! پس می‌رویم سرغ پردازنده...

:: چهارهسته و چهاربرابر قوی‌تر!آی‌پد جدید و نمایشگر رتینای آن نیازمند پردازنده‌ای بود که بتواند انرژی چنین دستگاهی را تدارک ببیند و از این‌رو اپل تراشه چهارهسته‌ای A5X را در آن به‌کار گرفت. ماحصل کار افزایش کارایی گرافیکی این دستگاه تا چهار برابر بیش از همتای پیشین خود است.

:: یک دوربین دیگرتبلت‌های اپل یک دوربین جلویی به نام FaceTime دارند و اکنون یک دوربین جانبی به نام iSight هم به آن اضافه شده‌است. فناوری اپتیکی این دوربین برگرفته از دوربین آی‌فون 4S است. تنظیم خودکار نوردهی، فوکوس خودکار و قفل کردن روی وضعیت جاری فوکوس خودکار برای عکس‌برداری‌های بعدی از جمله مشخصات دوربین این تبلت است. از دیگر ویژگی‌های iPad HD می‌توان به امکان ضبط ویدیوی HD با وضوح 1080p اشاره کرد که باتوجه به تعبیه لرزه‌گیر داخلی، کیفیت عکس‌هایی که در وضعیت ناپایدار گرفته می‌شود، افزایش می‌یابد.

:: تبدیل صدا به متناز جمله قابلیت‌های دیگر این دستگاه می‌توان به نرم‌افزار تبدیل صدا به متن اشاره کرد که با لمس یک دکمه باز می‌شود و کافی است که واژه‌ها را به او دیکته کنید تا برای‌تان تایپ کند. گفتنی است این تبلت از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی پشتیبانی می‌کند.

:: و اما ارتباط!شنیده‌های پیشین درباره پشتیبانی تبلت جدید از استاندارد ارتباط رادیویی LTE نیز درست از آب درآمد. پیش‌تر اعلام شده بود که سرویس‌دهنده‌های سازگار با این فناوری در آمریکا یعنی ورایزون و AT&T خواهند توانست به کاربران iPad HD در این‌باره سرویس‌دهی کنند. بنا بر اعلام رسمی اپل، آی‌پد جدید با فناوری 4G LTE سازگار است و از این‌رو انتقال داده‌ها با حداکثر سرعت 72 مگابیت بر ثانیه میسر خواهد شد. مضاف بر اینکه پشتیبانی آن از HSPA+ می‌تواند تا 21 مگابیت داده را در ثانیه منتقل کند. اپل برای اینکه کارایی استاندارد LTE را نشان دهد آن‌را با استاندارد 3G مقایسه کرد و در مدتی که پنج تصویر حجیم طی ارتباط LTE دانلود شد، با ارتباط 3G تنها یک تصویر را دانلود کردند.

:: ویژگی‌های دیگرکارکرد مداوم باتری iPad HD ده ساعت است که در صورت استفاده از ارتباط‌های 3G یا 4G این میزان به نه ساعت کاهش می‌یابد.
ضخامت تبلت iPad HD که در دو رنگ سفید و مشکی عرضه خواهد شد 9,4 میلی‌متر است و سنگینی آن 1,5 پاوند یا 0,7 کیلوگرم است. قیمت آن برای مدل‌هایی با حافظه 16 گیگابایت، 32 گیگابایت و 64 گیگابایت به ترتیب برابر 499 و 599 و 699 دلار است. در صورت انتخاب مدل سازگار با 4G این قیمت به ترتیب برابر 629 و 729 و 829 دلار خواهد بود.
گفتنی است iPad HD در روز 16 مارس وارد بازار خواهد شد؛ روزی که اپل دو فروشگاه بزرگ و جدید را یکی در لندن پایتخت انگلستان و دیگری در شهر هوستون آمریکا افتتاح خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد