سوءاستفاده برخی زنان سعودی از ازدواج میسار

 دو زن جوان با یکی از گروه های فعال در زمینه ازدواج مسیار در منطقه ساحلی جده همکاری می کنند که این گروه برای گسترش چنین ازدواجی در مقابل دریافت پول فعالیت می کند.  
 

مسئولین سازمان امر به معروف و نهی از منکر سعودی دو زن جوان عربستانی که هر کدام از آن ها تحت عنوان «ازدواج مسیار» در زمان واحد با دو مرد ازدواج کرده اند را بازداشت کرد.


به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه الخبر پرس، دو زن جوان با یکی از گروه های فعال در زمینه ازدواج مسیار در منطقه ساحلی جده همکاری می کنند که این گروه برای گسترش چنین ازدواجی در مقابل دریافت پول فعالیت می کند.

ازدواج مسیار؛ ازدواجی است که شوهر در آن مسئولیت تامین مهریه و نفقه و همجنین تامین مسکن را ندارد و در ان زوجین معمولا در یک خانه زندگی نمی کنند. این ازدواج که در عربستان رواج بسیاری دارد از سوی گروهی از فقهای اهل تسنن مورد اعتراض واقع شده و آن را کلاه شرعی برای لذت های جنسی افراد می دانند.

مردی که با یکی از زنان جوان عقد مسیار بسته بود به سازمان امر به معروف و نهی از منکر ( پلیس دینی) شکایت برد و تصریح کرد که به هنگام ورود به منزل همسرش، مرد دیگری را در خانه وی یافت که ادعا می کند همسر زن است.

پلیس دینی برای شناسایی گروه و بازداشت آنان، طی نقشه ای مردی را به عنوان خواستگار به خانه یکی از زنانی که خود همسر دارد فرستاد و بعد از قبول خواستگاری از سوی زن شوهر دار، وی و سایر اعضای گروه را بازداشت کرد.

تحقیقات نشان می دهد که دو زن جوان بدون اطلاع همسران خود در زمان واحد با چندین نفر عقد زناشویی بسته اند  و شوهران از وجود یکدیگر خبر نداشتند.

عربستان که شریعت اسلامی را تطبیق می دهد چنین ازدواجی را در قانون خود پذیرفته است.
این نوع ازدواج با وجود ان که برای مشروعیت خود به فتاوی شرعی استناد کرده است، اما با انتقادات بسیاری از داخل و خارج عربستان مواجه شد ، طبق قوانین دولت عربستان این نوع ازدواج باید در دادگاه ثبت گردد وعدم ثبت آن باعث سوء استفاده زنان  و  ازدواج با چندین مرد در زمان واحد شده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
webteraafik شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:54 http://webtrafik.blogsky.com/1393/03/16/post-1

سلام وبلاگتو دیدم خوب بود ولی چرا بازدیدش کمه؟ بیا تو این ثبت نام کن هم بازدید وبلاگتو ببر بالا هم تو گوگل شناخته شو. بیا تو وبلاگم یه لحظه
http://webtrafik.blogsky.com/1393/03/16/post-1

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد