ارتباط با دختران چگونه باید باشد؟

ارتباط با دختران چگونه باید باشد؟  



به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، جوانان به ویژه دختران، طبعی کنجکاو، پرشورجستجوگر دارند و به فرموده حافظ: «بس طور عجب لازم ایام شباب است». بنابراین با این گروه سنی باید هماهنگ با روحیات آنها برخورد کرد. ترس بی مورد، سرکوب و ندادن آگاهی لازم به دختران جوان به همان اندازه خطرناک است که رها کردن و تنها گذاشتن آنها در طوفان مشکلات و مسائل جامعه پیچیده امروز.

 

در جهان امروز، حقیقتاً نمیتوان برای خانواده جزیره امنی ایجاد کرد که با یافته های جهان بی ارتباط و از جامعه برکنار باشد. باید به جوانان اعتماد کنیم، نخستین آگاهی دهنده به آنها و اولین محرم اسرار آنها ما باشیم و برای این کار لازم است به هیچ عنوان به آنها دروغ نگوییم و آگاهی های لازم را از این اکثریت پرشور، هوشمند و کنجکاو دریغ نکنیم.

 

مسئله روابط دختر و پسر در کشور ما به معضلی تبدیل شده است و شاید در بین دختران و پسران داشتن این روابط نوعی شخصیت فردی به حساب می آید، به دلیل بررسی و یافتن راه حلی برای این مشکل عدیده که در بین نوجوانان و جوانان کشور ما به وفور دیده میشود، مسئله را مورد تحقیق و بررسی قرار دادم تا بتوانم جوابهایی برای این روابط پیدا کنم، البته با طرح پرسشنامه و تحقیق از یکصد نفر از دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان منطقه 13 تا حدودی جواب این سوال برایم روشن شد که یکی از عوامل انحراف دختران را میتوان بی توجهی پدران به شأن و شخصیت آنها دانست. همانطور که پیامبر اکرم (ص) سفارش میفرمایند: که مرد وقتی وارد منزل میشود اولین هدیه ای که در دست دارد را باید به دخترش بدهد و او را اکرام کند. زمانی که این  دختر در زیر چتر حمایت و عزت پدر به خواسته های عقلی و فطری خود برسد، منحرف نخواهد شد. این حرف را به جرأت و بر اساس تحقیق و کار کارشناسی اعلام میدارم و در بررسی های به عمل آمده، مشاهده شده است که وقتی دختر از محبت و تکریم پدر محروم بوده است، به ندای فریبکارانه ای دل باخته و بر عکس دخترانی که اکرام شده اند و متعادل بار آمده اند، آنقدر مغرور و متکبرند که به ندای مردان هوسباز پاسخ نمیدهند. از طرفی در اسلام برای فرزندان بی پدر که از این نعمت محرومند سفارش زیاد کرده که چگونه آنان را در جامعه تکریم کنند تا این نقص عاطفی شان برطرف شود.

 

میدانیم پدران به دلیل وضعیت اقتصادی و چند شغله بودن، همیشه خسته به منزل میرسند، برخی از آنها سعی میکنند تلافی آنچه در بیرون خانه تحمل کرده اند را بر سر خانواده خالی کنند. علی (ع) میفرمایند: مرد خوب وقتی به خانه وراد میشود، مشکلات را پشت در میگذارد. رو ترش کردن، اخمو بودن، بی حوصله بودن و ... فقط خانه را آسیب پذیر میکند. یک کلمه محبت آمیز و نشان دادن نشاط برای بچه کافی است. زیرا فرزندان به ویژه دختران خستگی پدر را درک میکنند. رفتار پیامبر (ص) با دخترشان درسی است، برای تمامی مردانی که باید به دختران عزتت بدهند وآنان را تکریم کنند.

 

به طور کلی برای دختران وپسرانی که به علت بی برنامگی و اتلاف وقت سعی دارند، با این رفتار وقتشان را پر کنند یا همدردی پیدا کنند، پیشنهاد میکنم بی برنامه بودن و احساس بیهودگی را با کمی دقت و تنظیم برنامه واستفاده مفید از اوقات و توانمندیهای بالقوه میتوانند، به فردی مفید تبدیل شده وهمواره شاهد موفقیتهای اجتماعی، مذهبی، ورزشی و... اختصاص دادن اوقاتی برای مطالعه و تفریحات با نشاط گروهی میتواند از آنها افرادی پرکار، مفید بسازد تا فرصتی برای رفتارهای ناپسندانه پیدا نکنند.

 

شمیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد